1 Mayıs 2014 Perşembe

LOG Dosyaları ile ilgili sorunlar.

Exchange LOG Dosyaları E-POSTA veritabanı üzerindeki bütün değişiklikleri saklar.Eğer LOG dosyalarında bir veya birkaç tanesi bozulur.Silinir veya kaybolursa bu durum E-posta
veritabanının kullanılamaz hale gelmesiyle neredeyse aynı anlama gelir.genellikle bu sorunlar veritabanı baglanmadıgında yüzleşiriz.

    Exchange server'da LOG Dosyalarının her biri 1 MB boyuta sahiptir.veritabanı üzerinde degişiklikler oldukça bu dosyaların sayısı artar ve eger önlem alınmazsa
(yedeklenmezse) bulundukları disk alanı kısa sürede dolabilir.bu durumda veritabanının baglantısının kopmasına neden olur.Böyle bir durumla karsılasıldıgında ilk olarak
veritabanının düzgün bir şekilde kapatılıp kapatılmadıgını öğrenmek gerekir.
   Olay görüntüleyicisi açılarak veritabanının neden bağlantısının koptugu arastırılır. Eğer "LOG" dizininin tasması gibi genel durumlar Haricinde özel bir sebeb belirtili-
yoırsa öncelikle bu konuda arastırma yapmanızı öneriyoruz.
Eğer E-POSTA veritabanı düzgün bir şekilde kapanmıssa tekrar baglanması için herhangi bir degişiklik kayıtlı dosyasına ihtiyac olmayacaktır.Eğer veritabanı üzerinde bir işlem
yapılırken aniden kapanmıssa genellikle bazı degişiklik kaydı dosyalarının işlenmesinde sorunlar olur. buda veritabanının  tutarsız bir duruma gelmesi demektir.
öncelikle baglantısı kopmus veritabanımnızın hangi durumda kapatıldıgını öğrenmemiz gerekiyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder